Min bästa PR-hemligheter som gett mig 1 500 intervjuer i media

Tack vare mina hemligheter har jag blivit intervjuad i media över 1 500 gånger. Detta har gett mig massvis med nya uppdrag och nya kunder. När du vet mina knep kan du också få massvis med utrymme i media helt gratis! Du får allihop för endast 103 kr  (självkostnadspris). Inklusive moms. Inklusive frakt. Beställ här: Som sagt har min kunskap om hur du ska hantera media gett mig över 1 500 intervjuer. Men det är inte allt. Jag har även hjälpt över 1 000 personer att få in artiklar om sina företag i olika tidningar. Varför är det bra att få in artiklar i tidningarna eller bli intervjuad av media?

Två skäl:

  • Högt reklamvärde. “En allmän tumregel är att en positiv redaktionell text om en produkt är värd 7-8 gånger mer än en annons”. (Källa: SvD)
  • Det är gratis: Om du skulle annonsera i Expressen Söndag kostar en helsida 59 000 kr + moms plus säkert lika mycket för att tillverka själva annonsen.

Men det är inte alls lika många som läser en annons som en artikel. Det är därför som man brukar räkna med att reklamvärdet är 7-8 gånger så högt när du får in en artikel i tidningen. Det innebär att om du blir intervjuad av Expressen Söndag och får en helsida så är den värd 480 000 kr! Med andra ord: Det är extremt värdefullt att synas i media. Och i min bok, Vad alla företagare borde veta om PR får du alla tricks som jag och mina kunder använder för att synas i media ofta.

Här är en smygtitt på mina bästa hemligheter som du får i boken:

  • Hur PR öppnar upp nya möjligheter för dig och ditt företag (fler kunder, ökad försäljning, billigare marknadsföring, attrahera nya medarbetare lättare, få föreläsningsuppdrag, fler besökare till din hemsida och många andra fördelar.
  • Därför blir du och ditt företag trovärdigt omedelbart när journalister skriver om dig.
  • Konsten att bli känd snabbt: Hemligheten både Carl Philip och Camilla Läckberg drar nytta av.

Bli din egen PR-expert!

Varje dag letar journalister efter företag att skriva om. Det är bara att öppna tidningarna så ser du vad jag menar. Du skulle kunna få in artklar om dina produkter och tjänster. Och du skulle kunna bli intervjuad. När det gäller stora företag så har de dyra PR-konsulter som hela tiden jobbar på att få in positiva artiklar om företaget de företräder. PR-konsulter är som sagt dyra. Räkna med minst 15 000 kr per månad under sex månader. Med min bok Vad alla företagare borde veta om PR blir du din egen PR-expert.

Tycker du att det är svårt och jobbigt att flirta dig in hos journalisterna? Det behöver det inte vara. Du kan också få in positiva artiklar skriva om ditt företag i tidningar och media som Aftonbladet, Expressen, DN, SvD, Veckans Affärer, Dagens Industri, TV4, Sveriges Radio, Göteborgs Posten, SvT och många, många andra. Skulle du vilja få gratis reklam i någon av tidningarna ovan? I så fall är Vad alla företagare borde veta om PR precis vad du letar efter!

Här är ytterligare en smygtitt på hemligheterna du får:

  • Sex personer du ska kontakta för att bli intervjuad i tidningar, radio eller på TV.
  • Därför ska du aldrig vara rädd för att kontakta journalister (de behöver dig mer än du behöver dem).
  • Försök aldrig att komma i de stora tidningarna eller TV4s morgonsoffa direkt. Gör så här istället.

Och en hel del annat smått och gott som hjälper dig att få fler kunder med PR.